אולטרסאונד ארבע מימד

הריון הוא תהליך מרגש ואין דבר מרגש יותר מלראות את העובר שלך על גבי מסך , ולא סתם לראות אותו אלא בתמונות שהן תלת מימד ועכשיו גם ארבע מימד.

אולטרסאונד ארבע מימד

הטכנולוגיה של אולטרה סאונד תלת מימדי וארבע מימדי היא טכנולוגיה מקובלת כיום בעיקר בעולם הרפואה הפרטית אך לא רק. כאשר עושים סקירת מערכות מאוחרת ומוקדמת תוך שימוש באולטרה סאונד תלת מימד, רואים רצף של תמונות בדו מימד שמוקרנות ברצף. לעומת זאת, באולטרה סאונד ארבע מימדי, רואים תמונות תלת מימד נעות בזו אחר זו של העובר והזמן הוא המימד הרביעי. אין בעיה להסתפק גם בסקירת מערכות דו מימדית אבל אין אכזבה גדולה יותר מלראות את העובר בצורה של כתמים בעלי גוון אפור , תמונה מטושטשת יחסית ולא ברורה. הסיבה לכך היא שמטרת הסריקה הדו מימדית היא ״רק״ לראות את האיברים של העובר. לעומת זאת בסקירת מערכות תלת וארבע מימדי אפשר לראות את התינוק עצמו : העור שלו, הצורה של האף שלו והפה ותוכלו גם לראות תנועות שהוא עושה. 

בדיקת האולטרה סאונד התלת מימדית וארבע מימדית היא בדיקה בטוחה ואין בה סיכון בהשוואה לאולטרה סאונד דו מימדי ויחד עם זאת, אם אין הכרח לבצע בדיקה כזו, עדיף להימנע מכך כי עדיין חושפים את העובר לקרינה מיותרת. אם יש הכרח רפואי או סיבה מעבר ל ״רק לראות את התינוק שלי״, אז כמובן מומלץ לבצע בדיקה זו אצל רופא המתמחה בביצוע בדיקות אולטרה סאונד תלת וארבע מימדית. בדיקת אולטרה סאונד תלת וארבע מימדית יכולות לסייע באיתור פגמים מסוימים, למשל שפה שסועה . כמו כן, הבדיקה משמשת לסריקה של איברים פנימיים לרבות הלב ולכן היא בשימוש בבתי חולים כדי לבדוק מקרים חריגים.

מתי כדאי לעשות בדיקת אולטרה סאונד תלת מימדית או ארבע מימדית?

לרוב הזמן המומלץ הוא בשבועות 26-30 להריון. אם השליה היא קדמית, הזמן הטוב ביותר לביצוע הבדיקה הוא בשבוע 28 בערך.

אולטרה סאונד תלת מימדי וארבע מימדי - התפתחות טכנולוגית

הבדיקות של תלת וארבע מימד התפתחו מאד בשנים האחרונות והמכשור הפך להיות יותר ויותר מתקדם כך שכל רופא , המתמחה בפיענוח צילום אולטרה סאונד בתלת וארבע מימד יכול להינות מיכולות ניתוח הרבה יותר טובות של מה שקורה לעובר. עם הזמן, ישנה יכולת הרבה יותר גבוהה  לזהות פגמים ומומים שלא ניתן היה לזהות בטכנולוגיות מסורתיות יותר. כמובן שהזיהוי של מומים הוא תלוי ניסיון והכשרה של הרופא ולכן חשוב לבחור רופא מומחה אולטרסאונד שיש לו ניסיון רב ואת ההכשרה המתאימה בביצוע בדיקות אולטרה סאונד תלת מימדית או ארבע מימדית.

לסיכום –

סקירת מערכות מוקדמת ומאוחרת הן בדיקות חשובות המאפשרות לרופא לזהות שההתפתחות של איברי העובר היא תקינה. הטכנולוגיה העומדת לרשות הרופאים במרפאות הפרטיות מאפשרות צפייה בעובר בדרכים שלא היו אפשריות בעבר. איתור מוקדם של מומים ופגמים שלא ניתן לראות בצילום דו מימד יכול לסייע בקבלת החלטות עוד טרם הלידה, כמו למשל בשפה שסועה.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק 052-2438979