אולטרסאונד תלת מימדי

אולטרה סאונד תלת מימד - ד"ר עדי פרידמן

ד"ר עדי פרידמן, מומחה לגינקולוגיה ומיילדות עם  תת התמחות באולטראסאונד, מבצע בדיקות אולטרסאונד תלת מימדי כחלק מבדיקות ההריון השגרתיות. אולטרסאונד תלת מימד זוהי הטכנולוגיה חדשנית המאפשרת לחבר תמונות דו מימד שהתקבלו בשיקוף אולטרה סאונד ובאמצעותן לייצר תמונה תלת מימדית שאותה ניתן לראות בזמן אמת!

אולטרסאונד תלת מימדי | ד"ר עדי פרידמן

מהי בדיקת אולטרה סאונד תלת מימדי?

זוהי בדיקה המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת לביצוע בדיקות אולטרה סאונד.

מדוע בכלל צריך בדיקה תלת מימדית? הבדיקה הזו מסייעת באבחון בעיות ומומים הן ברחם האישה ההרה והן אצל העובר והיא מספקת יכולת בלתי רגילה לראות את העובר בזמן אמת כאילו היה מחוץ לרחם. אין שום צורך בבדיקה פולשנית או לא נעימה ומצד שני אפשר בקלות יחסית לזהות בעיות ברחם כגון ציסטות, מחיצות וכד׳, מה שלא מתאפשר בצילון רנטגן דו מימדי. במידה ואחת ממטרות הבדיקה היא לסקור את חלל הרחם כדי לבחון אם יש שם ממצאים בעייתיים, הבדיקה תבוצע וגינלית תוך שימוש במתמר תלת מימדי. למרות שישנה דרך נוספת לבצע שיקוף רחם והיא צילום רחם, הפעולה של אולטרה סאונד תלת מימדית היא נוחה יותר ואינה כרוכה בכאבים או אי נוחות ובמובן זה היא עדיפה על אופצית צילום הרחם שהיא פעולה לא נעימה כלל. כמו כן, בדיקה זו מדויקת למדי ויכולה לחסוך את השימוש בצילום רחם קונבנציונלי.

 

מתי משתמשים בבדיקת אולטרה סאונד תלת מימדית?

לרוב, משתמשים בבדיקות מסוג זה ברפואת נשים. העיתוי העיקרי בו משתמשים בה הוא בהריון על מנת לאתר סיבוכים בהריון או את מיקומם, למשל במקרה של לידה מוקדמת, הפלה מאוחרת או כאמצעי לבירור בעיות גניקולוגיות מסוימות. אם עד לא מזמן, הבדיקות היחידות שניתן היה לעשות במקרים אלו הן בדיקות ct ו- mri , עכשיו הטכנולוגיה של אולטרה סאונד תלת מימד מאפשרת לנו להגיע לאותן תוצאות בבדיקה כביכול פשוטה הרבה יותר , רק כזו המצריכה שימוש בציוד מתאים. 

אולטרה סאונד תלת מימד הוא יעיל ביותר כאשר הוא מבצע הדמייה של עובר וזאת כי העובר נמצא בתוך מי שפיר המהווים סביבה מצוינת להדמייה מסוג זה. כיום יש יכולת לייצר תמונת תלת מימד תוך שניות אחדות וממש ניתן לראות את הפנים האמיתיות של העובר, את הלב של ואיברים פנימיים נוספים. כמו כן, השימוש באולטרה סאונד תלת מימדי מאפשרת לאתר ולאבחן מומים כמו למשל מומי לב, מח וגפיים ואפילו מומי שפתיים . חשוב לוודא שלרופא מומחה אולטרסאונד אליו אנו הולכים יש את הציוד הטכנולוגי המתקדם והמתאים לביצוע בדיקת אולטרה סאונד תלת מימדית במידה וזו סוג הבדיקה שרצינו.

ד"ר עדי פרידמן - אולטרסאונד תלת מימדי
אולטרסאונד תלת מימדי (תמונת אילוסטרציה מקנבה)

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק 052-2438979